واریز هدیه ۲ میلیون تومانی روز معلم به حساب معلمان تا امشب | پرداخت معوقات حق‌التدریس‌ها تا ۲ هفته دیگر بغل نویسی بر روی شیشه و بدنه خودرو ممنوع «سه‌شنبه‌های مهر» ادامه دارد | افتتاح پیش دبستانی و دبستان خیرساز در بخش رضویه مشهد با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال گُرگرفتگی در خانم‌ها و آنچه باید بدانند چگونه رنج‌هایمان را به گنج تبدیل کنیم؟ چه حرف‌هایی را به کودکان نباید بزنیم؟ آبله مرغان تا چند روز واگیر دارد؟ | برای آبله مرغان چی بخوریم؟ توصیه‌های طلایی برای خواب سالمندان علاقه وافر نوجوان‌ها به متفاوت بودن! واریز هدیه روز معلم به حساب فرهنگیان سراسر کشور افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت ۱۴۰۳ | متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اجرا می‌شود خبر رییس مجلس درباره حقوق اردیبهشت | قالیباف: دولت باید متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را این ماه اجرا کند دستگیری ۲۵ داوطلب متقلب در مرحله اول کنکور ۱۴۰۳ فصل بحرانی آب در مشهد | وزارت نیرو، خراسان‌رضوی را در فهرست ۴ استان با وضعیت آبی نامطلوب اعلام کرد خبر جدید برای بازنشستگان | تصمیمات جدید صندوق بازنشستگی کشوری در خصوص پرداخت معوقات، وام و بیمه تکمیلی آیا امکان آزادی مشروط بابک زنجانی وجود دارد؟ آب آشامیدنی ، سالمترین نوشیدنی برای کودکان حریق منزل مسکونی در خیابان فرامرز عباسی مشهد
سرخط خبرها

سازش زوجین در خراسان رضوی بالاتر از میانگین کشور است | رشد ۲۷‌ درصدی سازش‌ها در استان

  • کد خبر: ۱۹۱۵۱۷
  • ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷
سازش زوجین در خراسان رضوی بالاتر از میانگین کشور است | رشد ۲۷‌ درصدی سازش‌ها در استان
طی ۶ ماه نخست امسال میزان سازش زوج‌ها در استان بیش از میانگین کشوری بوده است.

به گزارش شهرآرانیوز طبق گفته معصومه توکلی، مدیرکل مشاوره و امور روان‌شناختی معاونت سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، «مهارت‌های ناکافی زوج‌ها در برقراری تعامل مناسب با همسر و آگاهی نداشتن از مهارت‌های حل تعارض، از عمده مشکلات زوج‌ها محسوب می‌شود.» حال هدف نهایی سامانه تصمیم «تصمیمی برای برگشت دوباره به زندگی» زوج‌هایی است که بنا به دلایلی تصمیم طلاق دارند؛ بنابراین باید این افراد قبل از اقدامات حقوقی و صدور رأی، مشاوره‌ها را بگذرانند تا شاید تصمیمشان به ادامه زندگی مشترک ختم شود.

کارشناس مسئول مراکز مشاوره بهزیستی خراسان‌رضوی از ثبت بیش از ۸۵‌هزار جلسه مشاوره قبل از طلاق در شش ماه نخست امسال در سامانه تصمیم خبر داد و گفت: بر‌این اساس میزان سازش زوج‌ها در استان ۲۷‌درصد بوده است که این میزان سازش بیش از میانگین کشوری است.

حسن حاجی‌پور در گفتگو با خبرنگار شهرآرا، با اشاره به تأسیس سامانه تصمیم در خرداد‌ماه سال‌۹۵ توسط اداره‌کل بهزیستی و دادگستری خراسان‌رضوی با هدف ارائه خدمات مشاوره و روان‌شناختی، اظهار کرد: طی شش ماه نخست امسال، در سامانه تصمیم ۱۷‌هزار‌و‌۴۵ زوج در خراسان‌رضوی و ۱۰‌هزار و‌۶۸۲ زوج در مشهد پذیرش شده‌اند.

او تعداد مراکز «تصمیم» در مشهد را ۳۴ مرکز و در استان ۸۲ مرکز اعلام کرد و گفت: مراکز مشاوره و کلینیک‌های مددکاری مورد تأیید بهزیستی و دادگستری هستند. بر‌اساس قانون حمایت از خانواده افرادی که برای طلاق اقدام می‌کنند به مراکز مشاوره ارجاع داده می‌شوند و خدمات مشاوره را طی ۴۵ روز و پنج جلسه مددکاری، روان‌شناسی، حقوقی و مذهبی دریافت می‌کنند.

حاجی‌پور ادامه داد: در‌صورتی‌که گذراندن این دوره‌ها برای افراد منجر به سازش نشود، پرونده آن‌ها به پیش‌خوان دادگستری ارجاع داده می‌شود و پس از آن روند حقوقی طی خواهد شد. ضمن اینکه تعرفه‌ها، تعداد جلسات و سیاست‌گذاری‌ها در مراکز مشاوره همه تحت‌نظر قوه‌قضائیه خراسان‌رضوی است.

او اظهار کرد: توصیه می‌شود مردم از فرهنگ بهره‌گیری از مشاوره‌های قبل از ازدواج حتما بهره‌مند شوند و قبل از اینکه این روند به طلاق ختم شود، زوج‌ها قبل از ازدواج مشاوره‌های لازم را دریافت کنند تا در زندگی زناشویی خود کمتر دچار مشکل شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->